Brodce "B" - Český Brod "B" (4,5 - 3,5)

14.01.2012 19:42

V předzápasovém rozhovoru hodnotí Petr Hroník svoje šance v zápase. Uvidíme zda jeho předpověd ohledně bodového přísunu ze zadních šachovnic vyjde.

Předpověď mi docela vyšla (sám jsem půlil a zadní tři šachovnice udělaly 2,5/3). Ale nebudu předbíhat a vezmu to pěkně po pořadě - naši soupeři k nám přijeli v hodně oslabené sestavě, a proto jsme se těšili na hladký průběh zápasu. Ovšem opak byl pravdou - zápas byl velmi dramatický skoro až do poslední partie.

V zápase jsme se nejprve ujali vedení, když Jirka Černý lehce přehrál nezkušeného hráče, kterému na závěr svižně hrané partie zasadil dokonce matový úder. 1 : 0

V ten okamžik se mi zdálo, že jsem již odrazil nápor bílých figur, kterým mě soupeř trestal za sezobnutého pěšce. Nabídl jsem tedy remízu, kterou soupeř odmítl. Chvilku na to ale prohrál Olda Sládek (tuto partii jsem si ani nestihl prohlédnout, jenom jsem si všiml, že partie skončila ještě před 20. tahem). Srovnáno 1 : 1

Milan Holub se domluvil s panem Valterou na remíze (hrála by se zřejmě vyrovnaná ale složitá koncovka čtyř jezdců) a Jirka Feierfeil ztratil ještě snad v zahájení figuru, a tak pomalu začínalo být jasné, že to asi budeme my, kdo bude tahat za kratší konec. 1,5 : 1,5

Moje partie se pomalu otáčela - nejprve jsem se ubránil hrozivě vypadajícímu útoku, kterým mě soupeř zaskočil hned v zahájení, pak se mi podařilo získat dva pěšce (toho druhého pomocí odšachu - ten zřejmě soupeř přehlédl), a tak jsem mohl začít uplatňovat materiální výhodu. Mezitím kapitán Karel Jukl svého papírově slabšího soupeře zatlačil až na poslední řadu, vytvořil si matové hrozby a bylo jen otázkou času, kdy zavěsí. Zavěsil vzápětí - vedeme 2,5 : 1,5

        Závěrečná pozice partie Jukl - Švec (černý v nevýhodě tahu - 1:0)

 

Trochu jsem začínal mít starosti o partii Otty, který si vyrobil velmi slabého střelce, a tak jsem tak trochu doufal, že se mu podaří přemýšlivého soupeře shodit alespoň na čas. Jirka Feierfeil se snažil uhájit pozici bez figury velmi dlouho (tuším cca 60 tahů), ale nakonec se ukázalo, že je to již marný boj. Soupeři se podařilo vyměnit figury a posledním pěšcem prošel do dámy. Opět srovnáno 2,5 : 2,5

Naštěstí se nám do sestavy po zdravotních problémech vrátil Pepík Smolka, který svého soupeře přehrál a strhl tak důležité vedení opět na naši stranu! 3,5 : 2,5

Dohrávali jsme poslední dvě partie. Ottovi soupeř umožnil vpád dámy do svého týla. Náš borec bohužel vítěznou variantu minul a partii musel zachránit věčným šachem, což nám na 99 % zaručovalo celkové vítězství v zápase, neboť jsem v koncovce různopolných střelců s dvěma pěšci navíc již prohrát nemohl. Bohužel po několika zaváháních jsem partii také pouze remizoval, a tak jsem uzavřel výsledek zápasu na konečných 4,5 : 3,5 - zaplať panbůh za tři body :-).

Domácí Hosté Výsledek
Milan Holub Jiří Valtera 1/2
Petr Hroník Jan Fiala 1/2
Oldřich Sládek Miroslav Urban 0 : 1
Jiří Feierfeil Ondřej Šedivý 0 : 1
Josef Smolka Miroslav Saur 1 : 0
Otto Frischmann Jan Čermák 1/2
Karel Jukl Stanislav Švec 1 : 0
Jiří Černý Martin Homola 1 : 0
CELKOVÝ VÝSLEDEK ZÁPASU: 4,5 : 3,5

 Fotogalerie

-ph-

 

—————

Zpět


Váš názor: Brodce "B" - Český Brod "B" (4,5 - 3,5)

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.