Brodce C - Postupice 2,5:2,5

13.10.2016 22:32

V neděli 9. října byla zahájena letošní sezóna soutěží družstev. Zatímco A-čko si zajelo do Říčan (dle slov kapitána na předčasné finále soutěže) C-čko přivítalo doma silné Postupice. Loni si Postupice s námi vybraly slabší chvilku, když prohrály rozdílem třídy. Letos jsem se obával, že bude výsledek spíše opačný. Soupiska C-čka je sice plná hráčů, ale kolik z nich bude mít zájem se aktivně zapojovat do zápasů je na začátku sezóny vždy zahaleno tajemstvím. Jisté každopádně je, že se letost nemůžeme spolehnout na bodový gólostroj Davida Zvolenského, který povýšil do A-čka.

Sestavu na zápas se nakonec podařilo zajistit více než kvalitní. Na místě byl tedy optimizmus, že se soupeřem, který dorazil bez svojí jedničky, sehrajeme vyrovnanou partii. První dvě hodiny hry o tom ale moc nesvědčily. Dobře stál Martin, který útočnou hrou získal dva pěšce, a převahu se chystal bez větších dobrodružství dotáhnout k výhře. Karel Jukl a Vojta v zahájení soupeře nepřekvapili a na šachovnicích byl zatím relativní klid. Mirek s Karlem Tománkem ale stáli hodně pasivně a bez rozumné protihry pouze čekali, zda je soupeř dorazí.

Martin svoji partii rychle proměnil v bod, když Pepa Chomický dostál své pověsti blicaře. Hrálo se ovšem až do konce, typuji přes 60 tahů. Překvapení se zrodilo na 4. desce, kde se Mirkův soupeř do svého útoku zamotal a dal našemu hráči šanci na nečekaný zvrat. Karel Tománek nakonec tlaku soupeře podlehl, já jsem se pomalu dostával do lepší koncovky a Vojta držel pozici s pěšcem méně. Jeho partie se ale náhle zlomila v náš neprospěch a přestože domácí analýza odhalila vítězné možnosti našeho hráče, z bodu se radoval soupeř.

Za stavu 2:2 tedy ležel osud zápasu v mých rukou. V tu chvíli jsem měl již na šachovnici jasně vyhranou koncovku, s kterou jsem naložil "po svém". Na místo chladnokrevného prosazení výhody jsem lavíroval nad teoretickými možnostmi soupeře, až jsem se prolavíroval do remízy, kterou skončil i celý zápas.

V parafrázi mého jmenovce Karla Infelda Prácheňského bych zvolal: Tohle už musí vyhrát kažkdý... kromě mě teda:

 
Černý na tahu remízuje do 10 tahů.

 

Jawa Brodce C   Sokol Postupice
Vašák Martin (V, ZK) 1632 1 - 0 1549 Chomický Josef (Z, H)
Jukl Karel (Z, K) 1679 ½ - ½ 1680 Blažek Ladislav (Z)
Dudek Vojtěch (Z) 1538 0 - 1 1631 Sysel Jan (Z)
Štěpán Miroslav   1 - 0 1553 Hanuš Zdeněk (Z)
Tománek Karel 1282 0 - 1 1366 Roubíček Milan
  :  

 

A-čko mezitím nedotáhlo vedení v Říčanech a nejtěsněji prohrálo. K síle soupeře je třeba zmínit, že na posledních dvou šachovnicích nastoupili hráči s elem přes 2000.

- Karel Jukl -

—————

Zpět